A A A

ANUNȚ- concurs pentru funcția vacantă din cadrul Secretariatului Curții de Apel Bălți

02 Decembrie 2025 | 32

           În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009,  Curtea de Apel Nord anunţă concurs pentru ocuparea funcției publice vacante de specialist al Secției evidență și documentare procesuală a cauzelor civile, comerciale și de contencios administrativ (fpe) din cadrul Direcției evidență și documentare procesuală- 1 unitate (perioadă nedeterminată).

     Scopul general al funcţiei:

        Efectuarea lucrărilor de secretariat ale instanței în conformitate standardele stabilite în scopul eficientizării activității instanței judecătorești și respectării drepturilor participanților la proces.

        Sarcinile de bază:

1. Asigurarea asistenței administrative colegiilor civile la pregătirea cauzelor pentru examinarea și perfectarea dosarelor încheiate;

2. Asigurarea eliberării și expedierii documentelor executorii ale actelor judecătorești pe dosarele civile, comerciale și de contencios administrativ;

3. Expedierea spre executare a documentelor executorii, care se înaintează spre executare direct de instanța de judecată;

4. Contribuirea la verificarea rapoartelor statistice generate din PIGD.

       Condiţiile pentru a candida la o funcţie publică

       La o funcţie publică poate candida persoana care îndeplineşte următoarele condiţii de bază:

a)deţine cetăţenia Republicii Moldova;

b) cunoaşte limba română;

c) are capacitate deplină de exerciţiu;

d) nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;

e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate;

f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;

g) în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică, inclusiv dintr-o funcţie publică cu statut special, conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b), sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;

g1) în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligaţiei prevăzute la art.7 alin.(2) lit.a) din Legea nr.325/2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale;

h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;

i)  nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;

j)  nu are interdicţia de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorităţii Naţionale de Integritate.

         Pentru ocuparea funcţiilor publice în autorităţile publice sînt necesare studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, cu excepţia funcţiilor publice de execuţie din autorităţile administraţiei publice locale de nivelul întîi şi a funcţiei de grefier din instanţele judecătoreşti, în care, după caz, pot fi încadrate persoane cu studii medii de specialitate absolvite cu diplomă. La decizia autorităţii publice, în funcţie de specificul şi natura sarcinilor de bază indicate în fişa postului, condiţia deţinerii studiilor necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă poate fi considerată ca îndeplinită şi în cazul în care persoana are studii de master sau echivalente în domeniu.

         Candidatul la ocuparea funcţiei publice trebuie să întrunească şi cerinţele specifice minime pentru ocuparea respectivei funcţii, stabilite în Clasificatorul unic al funcţiilor publice, aprobat prin Legea nr.155 din 21 iulie 2011.

Condiţiile de bază și cerințele specifice pentru participare la concurs:

  • Studii superioare de profil;
  • abilități de utilizare a computerului;

Candidaţii, în termenul indicat în informaţia privind condiţiile de desfăşurare a concursului, depun personal/prin poştă/prin poşta electronică dosarul de concurs, care conţine:

a) formularul de participare la concurs, specificat în anexa la prezentul Regulament;

b) copia actului de identitate din sistemul naţional de paşapoarte (buletin de identitate, carte de identitate, paşaport);

c) copiile diplomelor de studii, după caz, însoţit de certificatul de recunoaştere şi echivalare, eliberat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării;

d) copiile certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare relevante funcţiei publice vacante;

e) documentele ce atestă experienţa profesională de exercitare efectivă a atribuţiilor de serviciu (copia carnetului de muncă, certificatele privind activitatea profesională desfăşurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);

f) certificatul medical – dacă în fişa postului pentru funcţia respectivă sunt stabilite cerinţe speciale de sănătate;

g) cazierul judiciar;

h) documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar acest lucru.

        Data-limită de depunere a dosarului de concurs este:-19 decembrie 2025, ora 17:00.
      Cuantumul minim al salariului de bază – 7730.00 lei, determinat în condiţiile cadrului normativ privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;

 

Persoana responsabilă de oferirea informaţiilor suplimentare, de recepţionarea documentelor – Cristina Bîrcă, Șefă Serviciul resurse umane, tel.060074670, e-mail:-  cristina.birca@justice.md;  Olga Ceban, Specilistă principală olga.ceban@justice.md, adresa poştală: mun. Bălţi, str.Ştefan cel Mare, nr.54, biroul nr. 103; e-mail: cab@justice.md

 

NOTĂ: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora. În cazul în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail, această prevedere se aplică pînă la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.

 Acte normative de specialitate:
- Constituţia Republicii Moldova;
- Codul de Procedură Civilă al Republicii Moldova din 30.05.2003;
- Codul Civil al Republicii Moldova din 06.06.2002;
- Codul penal al Republicii Moldova din 18.04.2002;
- Codul de procedură penală al Republicii Moldova din 14.03.2003;
- Codul contravenţional al Republicii Moldova din 24.10.2008;

-Instrucţiunea referitor la activitatea de evidenţă şi documentare procesuală în judecătorii şi curţile de apel, aprobată prin Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii Nr. 142/4 din 04-02-2014.

  Acte legislative specifice domeniului serviciului public:

- Legea nr. 514-XIII din 06 iulie 1995 privind organizarea judecătorească;

- Legea nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;

- Legea nr. 25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;