Curtea de Apel Bălţi anunţă concurs pentru ocuparea funcției publice vacante de Grefier (fpe).
I. În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009, Curtea de Apel Bălţi anunţă concurs pentru ocuparea următoarelor funcţii publice vacante:
Grefa secretariatului:
Scopul general al funcţiei:
Sub controlul Șefului Direcției asistenți judiciari și grefieri contribuie la înfăptuirea justiţiei prin acordarea sprijinului necesar judecătorilor la înfăptuirea actului de justiție.
Sarcinile de bază:
1. Contribuirea la aplicarea în practica judiciară a actelor legislative și examinării cauzei;
2. Asigurarea suportului administrativ și organizațional completului de judecată în scopul înfăptuirii efective a procesului de judecată;
3. Întocmirea actelor procesuale și executarea obligațiilor procesuale, prevăzute de Codul de Procedură Penală, Codul de Procedură Civilă, Cod administrativ și Codul Contravențional.
4. Asigurarea utilizării sistemului de înregistrare audio „Femida” a Programului Integral de Gestionare a Dosarelor în cadrul examinării cauzei.
Studii: Studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă ori studii medii de specialitate absolvite cu diplomă
Experienţă profesională: nu este necesară
II. Condiţiile de bază pentru participare la concurs:
La o funcţie publică vacantă poate candida persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
- deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- dispune de capacitatea deplină de exerciţiu;
- nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;
- în ultimii 3 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;
- cunoaşte limba de stat;
- îndeplineşte cerinţele specifice pentru ocuparea funcţiei.
III. Persoanele interesate urmează să depună personal/prin poştă/prin e-mail Dosarul de concurs1, care conţine:
- formularul de participare (care poate fi descărcat aici);
- copia buletinului de identitate;
- copia diplomei de studii şi a suplimentului la diplomă (candidaţii care deţin acte de studii eliberate de instituţiile de învăţămînt acreditate în ţara de provenienţă urmează să prezinte Certificatul de recunoaştere şi echivalare, act eliberat de către Ministerul Educaţiei);
- copia certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
- documentele ce atestă experienţa profesională de exercitare efectivă a atribuţiilor de serviciu (copia carnetului de muncă, certificatele privind activitatea profesională desfăşurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
- documentele de evidenţă militară – pentru recruţi şi rezervişti;
- certificatul medical – dacă în fişa postului pentru funcţia respectivă sunt stabilite cerinţe speciale de sănătate;
- cazierul judiciar ( poate fi înlocuit cu declarația pe propria răspundere privind absența antecedentelor penale, în acest caz candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarant învingător, sub sancțiunea neemiterii actuilui administrative de numire);
- documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar acest lucru;
- acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal (care poate fi descărcat aici).
IV.Cuantumul minim al salariului de bază şi alte plăţi salariale, determinate în condiţiile cadrului normativ privind sistemul de salarizare în sectorul bugetar:- 10580,00 lei, sporul lunar pentru gradul de calificare, sporul lunar pentru performanță precum și sporul lunar în valoare fixă de 1300,00 lei.
V. Termenul de depunere a documentelor pentru participare la concurs –31.10.2024 , ora 17:00.
telefon de contact: 023 2-31-40.
e-mail: cab@justice.md
adresa poştală: mun. Bălţi, str.Ştefan cel Mare, nr.54, biroul nr. 103;
persoana de contact: Cristina Bîrcă, Șef serviciul resurse umane, tel.060074670;
e-mail: cristina.birca@justice.md
NOTĂ: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora. În cazul în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail, această prevedere se aplică pînă la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.
Acte normative de specialitate:
- Constituţia Republicii Moldova;
- Codul de Procedură Civilă al Republicii Moldova din 30.05.2003;
- Codul Civil al Republicii Moldova din 06.06.2002;
- Codul penal al Republicii Moldova din 18.04.2002;
- Codul de procedură penală al Republicii Moldova din 14.03.2003;
- Codul contravenţional al Republicii Moldova din 24.10.2008;
-Instrucţiunea referitor la activitatea de evidenţă şi documentare procesuală în judecătorii şi curţile de apel, aprobată prin Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii Nr. 142/4 din 04-02-2014.
Acte legislative specifice domeniului serviciului public:
- Legea nr. 514-XIII din 06 iulie 1995 privind organizarea judecătorească;
- Legea nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
- Legea nr. 25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
- Legea nr. 59 din 15.03.2007 privind statutul și organizarea activității grefierilor din cadrul instanței judecătorești;